Een kameraad ging werken bij de Corona bellijnen. Je hebt het misschien wel in de media gehoord: rammelende systemen, corrupte medewerkers, privégegevens op straat. De kameraad in kwestie ging werken bij de Corona bellijn omdat hij kwaad was over de arbeidsvoorwaarden daar en mensen wou gaan organiseren. Een infiltratie dus. Voor mensen organiseren had hij geen kans, maar wel heeft hij schokkend feiten achterhaald. Dus hij maakte een video waarin hij uit de doeken doet hoe achteloos de staat werkelijk omging met onze gegevens. Waarom ze dit soort problemen maar niet weten te verhelpen maar waarom het toch zo stelselmatig voorkomt. Media en politiek vinden het vooral spectaculair schandalig incident. In deze video een linkse systeemkritiek op de eindeloze datalekken en IT fokops.

@Hexx
32Y

Het verbaast me dat de video er nog staat. Over de account zegt Youtube: “Dit account is beëindigd vanwege schending van de servicevoorwaarden van Google.” Misschien moeten de makers de video ook maar even ergens anders online zetten voordat ie verdwijnt.

Digital Anarchist
mod
admin
32Y

Ja zo te zien heeft google em er af gegooid nu

Heeft iemand deze video ergens ander geupload? ik ben wel benieuwd…

Digital Anarchist
mod
admin
12Y

De link lijkt het nu weer te doen.

Anarchist related tech stuff, news, privacy, hacking, opensource software, decentralization, online platforms and everything nerdy, for the digital comrades.

You can also find us on telegram: https://t.me/digital_anarchist

• 0 users online
  • 1 user / day
  • 1 user / week
  • 1 user / month
  • 1 user / 6 months
  • 15 subscribers
  • 35 Posts
  • 4 Comments
  • Modlog